vrijdag 3 januari 2014

Bereik uw doelen met deze doelstelling strategie


Het belang van doelstellingen

Het maken van doelstellingen is een belangrijke oefening voor eigenaren van kleine ondernemingen; zonder
doelen, zouden we alleen rondzwerven. Het maken van een doelstelling laat ons toe proactief te zijn in plaats van reactief. We hadden allemaal van die dagen waar we gewoon lijken te springen van de ene crisis naar de andere, maar we weten dat deze werkmodus niet onze voorkeur geniet!

Het maken van doelstellingen alleen is echter niet genoeg. Het maken van doelstellingen is slechts de eerste stap tot verwezenlijkingen. Veronderstel, bijvoorbeeld, dat het uw doel is om gewicht te verliezen. Wetende dat doelstellingen zeer specifiek dienen te worden bepaald als u enige kans op succes wilt hebben, besluit u dat u 10 kilogram wil verliezen voor een datum vier maanden vanaf nu. De tijd verstrijkt. Vier maanden later, kijkt u op de schaal. Bent u verbaasd om te ontdekken dat u geen gewicht verloren hebt?


Doelstellingen vereisen actie

U moet niet verbaasd zijn. Terwijl u goed begon, door het instellen van een specifiek doel dat u wil bereiken,
hebt u niet de nodige acties ondernomen om uw doel te bereiken. Wat ontbreekt in dit scenario is een doelstelling strategie om u te helpen met het bereiken van het doel dat u hebt ingesteld. Zonder een doelstelling strategie, of een reeks acties, die u gaat gebruiken om te werken aan het doel, is het al dan niet bereiken van de doelstelling die u hebt ingesteld gewoon een kwestie van geluk. Geluk is geen manier om een succesvol bedrijf te runnen! Om succesvol te zijn, moet u dingen doen gebeuren, en niet dingen laten gebeuren.

De beste doelstelling formule

Gebruik het instellen van zakelijke doelstellingen (of elke andere doelen!), een doelstelling formule waarin een strategie of strategieën voor de voltooiing van het doel verweven zit. Bijvoorbeeld, stel dat u wilt uw omzet verhogen. Bij het instellen van dit doel, schrijf dan niet, "Ik zal mijn omzet verhogen." Dit doel is te algemeen.

Specificeer eerst het doel. "Ik zal mijn omzet deze maand verhogen met 25 procent". Het bepalen van een specifiek doel bouwt criteria in die u zal gebruiken om uw succes te evalueren; in dit geval, aan het einde van de maand, zal u uw verkoop hebben verhoogd met 25 procent in vergelijking met de vorige maand, of niet.

Specificeer vervolgens de strategie die u zal gebruiken om te werken aan de totstandbrenging van het doel. "Ik zal mijn omzet deze maand met 25 procent verhogen door het aanbieden van een 10 procent korting op alle inventaris en zal deze verkoop in de lokale media aankondigen."

Elke doelstelling die u maakt moet deze fundamentele doel stelling formule volgen: "Ik zal (specifieke doel) door (specifieke acties die ik moet volgen om het doel te bereiken)." Zoals in het voorbeeld hierboven, moet u wellicht verschillende specifieke acties ondernemen om uw doel te bereiken, in plaats van slechts één.

Doel + actie = succes


Wat gebeurt er als u verder gaat dan de basisstap van het maken van een doelstelling? Evaluatie van uw succes of mislukking is gemakkelijk, omdat uw doel specifiek is in plaats van algemeens. En plotseling, in plaats van enkel het hebben van een doel dat u kan of kan niet bereiken, afhankelijk van de kans, hebt u een specifiek strijdplan dat u kan volgen om het doel te bereiken dat u hebt ingesteld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten