Op de party
Het is soms moeilijk om alles goed in evenwicht te
houden tijdens een party, wanneer u over uzelf praat, uw hostess
en andere hostesses, en uw producten. U moet dit doen terwijl u luistert naar
wat andere zeggen
en naar alle vragen die ze u stellen. Maar u moet naar al hun vragen luisteren
en ze beantwoorden, hoe banaal ze ook zijn.
Dit is het belangrijkste wat u kunt doen om uw zaak te promoten, door persoonlijk contact te houden op
party's en door te luisteren, om de aard van uw klanten en hostesses te peilen. Als u luistert, zult u deze mensen veel
beter begrijpen.
Versterk hun voorkeuren
Wanneer iemand zegt "Ik hou van (om het even
wat)" of "ik zou (om het even wat) eerder niet kopen," zeg dan iets om
hun mening te bevestigen, of iets positiefs. Laat haar weten dat ze een goede
keuze maakt, en wees zeker niet geringschattend. Probeer bovendien na te gaan
waarom ze wel of niet van iets houdt, terwijl
u naar de sleutelwoorden en "veelzeggende" zinnen luistert terwijl ze
praat, zodat u meer te weten komt.
Wees de expert over uw
producten
In een plezierige en liefdevolle sfeer is het niet moeilijk om luchtig te
antwoorden op elke vraag die serieus gesteld
wordt. Doe dit niet. Maak duidelijk dat u uw productlijnen en uw bedrijf
grondig kent en dat u steeds waar u het over heeft.
Uw producten voorstellen
Laat uw klanten en prospecten de producten aanraken,
proeven, ruiken en bekijken, en laat ze gerust wat uitproberen als ze dit
willen. U wilt productaanvaarding promoten door deze methode vrij te gebruiken.
Voordelen, voordelen, voordelen van uw producten
Het is gemakkelijk om te praten over productkenmerken,
maar moeilijker om ze te vertalen in voordelen die uw klant/potentiële
verkoopsvertegenwoordiger kan begrijpen, waarderen en voelen. U moet "woordschilderingen" creëren zodat
hun verbeelding de details voor u invult. Hou uw productpresentaties
eenvoudig, interessant en gemakkelijk, en vertel altijd een verhaal dat elk
product ruim en goed kan beschrijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten