woensdag 23 april 2014

De regel van 3

Eén van de eenvoudigste regels in reclame is wanneer u iets uiteenzet op papier, of rechtstreeks met iemand praat. Het is opnieuw de "Regel van 3", die als volgt werkt:
·         Vertel mensen wat u gaat zeggen
·         Zeg het
·         En vertel hen dan wat u juist hebt gezegd!

Zo kunt u datgene wat u te zeggen hebt in hun geheugen prenten. Wanneer u met één van uw hostesses praat, moet u ook:
·         Vertellen over elk item op haar controlelijst
·         Feitelijk alles met haar overlopen
·         Praten over wat u juist hebt besproken op haar controlelijst

Tot slot is er de promotionele "Regel van 3." U moet vermelden hoeveel gratis spullen de hostess ontvangt, drie keer, terwijl u volkomen eerlijk bent. Zeg hen ook dat u uzelf drie keer zult herhalen, zodat ze niet denken dat u gewoon "opdringerig" bent of te hard probeert om hen iets te "verkopen". 

Leg uit dat mensen deze dingen minstens drie keer moeten horen om ze later nog te weten. En als u voelt dat u in herhaling valt, zeg dan iets zoals "Heb ik dit al drie keer gezegd?"

Deze "Regel van 3" geldt zowel voor uw klanten als voor uw hostesses, dus zorg ervoor dat u de volgende richtlijnen volgt:
·         Bel uw hostess één keer op voor de party
·         Stuur haar minstens één brief per post
·         Stuur haar minstens één e-mail - allemaal voor de party

En denk erom, u mag om het even welke combinatie van deze regels gebruiken, zolang het maar gaat om minstens drie afzonderlijke contactpersonen. U moet deze vorm van verwachting vooraf verkopen, zodat de prospecten zich niet beledigd voelen wanneer u hen telkens contacteert, want sommige mensen krijgen misschien het gevoel dat u hen irriteert - en natuurlijk wilt u dit vermijden. Dus zeg hen hoe u minstens drie keer met hen contact zult opnemen, en elke keer dat u contact opneemt moet u ervoor zorgen dat u een of andere belofte eruit haalt.

Een ander onderdeel van dit proces is dat u uw hostess de "Regel van 3" leert - zodat ze dit zelf kan toepassen wanneer ze haar partygasten uitnodigt. Ze moet begrijpen wat het belang ervan is, dus leg haar uit dat ze dit moet doen om haar party te doen slagen. Vertel haar dat dit dient om veel gasten te strikken, die ze nodig zal hebben, en dat ze iedereen minstens drie keer eraan moet herinneren te komen, hoe close ze ook is met haar familie en vrienden, zodat ze een maximale omzet heeft op haar party.

Als ze erop aandringt dat ze dit niet hoeft te doen, zeg haar dan dat u dit begrijpt, maar dat u haar zult belonen als ze deze regel goed volgt. Zorg dat het in haar beste belang is om zo te werk te gaan, en overloop dit met haar. U kunt de bijgevoegde werkbladen gebruiken om de kracht van de "Regel van 3" uit te leggen en om haar te tonen hoe het echt een speciaal verschil zal maken. U kunt haar ook voorbeelden geven van hoe dit werkte bij anderen, en haar iemand tonen die dit niet gebruikte -en hoeveel winstverschil dit maakte op hun party's.

Denk er tot slot om dat de "Regel van 3" van toepassing is op alle aspecten van uw party's. Als uw doel is om zoveel mogelijk partyboekingen te krijgen, ga er dan voor. Vermeld alles drie keer, en zie hoe de dingen verlopen. Neem nota's over hoe succesvol u was, om er later naar te kunnen verwijzen. Soms moet het menselijk brein iets meerdere keren horen voordat het een "klik" maakt en de info blijft hangen. Dus zorg ervoor dat u de magische drie keer praat over iets dat vooral relevant is voor uw doelstellingen - het kan zeker geen kwaad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten