woensdag 16 april 2014

Een klantendatabase bijhouden


Uw klanten zijn uw heetst mogelijke prospecten als ze tevreden zijn met de producten die ze gekocht hebben. Deze mensen vertrouwen u, het zijn mensen met wie u hebt gewerkt en die u een goed gevoel hebt gegeven en die dit misschien speciaal en zelfs belangrijk vinden. Wanneer u ook een huidige en nauwkeurige databaselijst allemaal bijhoudt over hen en hun business status, kunt u op uw goede relaties voortbouwen door iedereen "tot de kern te laten behoren".

Hier zijn enkele dingen die u kunt doen met zo'n database:

  • Stuur een maandelijkse nieuwsbrief met tips en speciale aanbiedingen over NOVAVIE en persoonlijke verzorging of andere toepassingen van deze producten
  • Hou een persoonlijk contactbestand bij, dat zegt wanneer u moet bellen, wie u moet bellen, en waarom. Het is belangrijk dat u dit even nakijkt voordat u klanten belt, want het kan dienen om uw geheugen op te frissen
  • Gooi een balletje op wanneer uw klanten, verkoopsvertegenwoordigers en beginnelingen in een ontvankelijke stemming zijn.
  • Hou een bijwerkbare lijst bij van hun vragen, behoeften, wensen en andere gegevens die u zeker goed moet onthouden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten