Hete, warme en koude prospecten herkennen
Zo hebben we de dingen eerder al uitgelegd: zorg
voor sales, verzamel nieuwkomers en regel afspraken of boekingen. Alle goede dingen bestaan
uit drie, en wat boekingen betreft, moet u uw party hostesses onderverdelen in
hete, warme en koude categorieën.
Uw belangrijkste doel is om potentiële hostesses
"warm te maken" voor het partyproces, omdat dit werk vooral steunt op
vriendschap en relaties. Hoe dichter u bij de party hostess staat, hoe groter
de kans dat ze u volgt en de home party geeft die u wilt dat ze geeft als
hostess en er plezier aan beleeft, en hoe groter de kans dat uw goede vriendin een omzet realiseert als
aanvulling op haar inkomen.
Uw goede vriendinnen zijn diegenen die meestal
"startklaar staan", de "hordes," voor wie u niet die extra kilometer moet omrijden om te
boeken. Op die manier gaat u van start, wanneer u uw lijst met persoonlijke
contactpersonen opstelt met daarop uw familie, vrienden, en handelspartners.
Natuurlijk kunt u zo niet eeuwig blijven doorgaan; vroeg of laat moet u
"koude telefoontjes" doen en nieuwe contactpersonen inschakelen, die
zich buiten uw "comfortzone" van vrienden en familie bevinden.
Geloof me, zo moeilijk is dat niet. Een kennis of
vriend die u vrij goed kent, kan "startklaar" worden, en dit zijn uw
warmste prospecten. Mensen die u kent van op het werk, de fitness, de
kleuterklas van uw kinderen, ouderverenigingen, de lokale vrouwenvoetbalploeg,
uw school of de school van uw kinderen, of andere plaatsen waar u regelmatig
komt, vormen uiterst goede prospecten om mee te beginnen.
Deze mensen zijn een rijke bron van potentiële
toekomstige boekingen, en ze helpen ook uw zaak verder te plannen naar de toekomst toe. Zij kennen
dan weer mensen die u niet kent, wat nieuwere en frissere potentiële
contactpersonen oplevert. Zo ontstaan er vele toekomstige boekingsmogelijkheden
voor u en uw bedrijf.
Wanneer u iemand nauwelijks kent, is uw eerste doel om deze persoon
"warrn te maken" en haar de waarde van een leuke home party te leren
waarderen, net als het plezier dat ze eraan kunnen beleven. Meestal moeten ze voor u persoonlijk warm worden,
en gebruik hiervoor uw beste persoonlijkheids-en bedrijfsverkooptechnieken. Dat komt dat deze klanten, die u misschien
maar één keer hebt ontmoet, uw
koudste contactpersonen zijn. Deze nieuwe klanten binnenhalen vormen de
grootste uitdaging. Misschien is het de nieuwe bediende die u pas hebt
ontmoet in de kruidenierswinkel of de nieuwe mama die onlangs bij uw
kleuterklasje kwam.
Geef hen uw visitekaartje, waarvan u er altijd een stuk of dertig binnen
handbereik moet hebben. Ga naar een lokale
drukker om ze te laten maken; Ze zijn ongelooflijk goedkoop. U moet er niet
alleen voor zorgen dat mensen u graag mogen, maar dat ze GEK van uw
enthousiasme over NOVAVIE en direct sales via home party's. Zorg er op zijn
minst voor dat ze u en uw ideeën vertrouwen, dat is erg belangrijk, en dit is
nodig voordat ze de idee aanvaarden om thuis een party voor u te geven. Ook
hier weer vinden we u drie potentiële groepen terug:
1)
Hete
prospect: staat te trappelen om te beginnen, "ik doe dit samen met u."
2) Warme
prospect: kan worden geïnspireerd, "Misschien doe ik dit binnenkort wel eens."
3) Koude
prospect: kan warm worden gemaakt, "Ik zal er later nog eens over nadenken."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten