woensdag 5 februari 2014

Uw prospecten onderverdelen in categorieën

Hete, warme en koude prospecten herkennen

Zo hebben we de dingen eerder al uitgelegd: zorg voor sales, verzamel nieuwkomers en regel afspraken of boekingen. Alle goede dingen bestaan uit drie, en wat boekingen betreft, moet u uw party hostesses onderverdelen in hete, warme en koude categorieën.


Uw belangrijkste doel is om potentiële hostesses "warm te maken" voor het partyproces, omdat dit werk vooral steunt op vriendschap en relaties. Hoe dichter u bij de party hostess staat, hoe groter de kans dat ze u volgt en de home party geeft die u wilt dat ze geeft als hostess en er plezier aan beleeft, en hoe groter de kans dat uw goede vriendin een omzet realiseert als aanvulling op haar inkomen.

Uw goede vriendinnen zijn diegenen die meestal "startklaar staan", de "hordes," voor wie u niet die extra kilometer moet omrijden om te boeken. Op die manier gaat u van start, wanneer u uw lijst met persoonlijke contactpersonen opstelt met daarop uw familie, vrienden, en handelspartners. Natuurlijk kunt u zo niet eeuwig blijven doorgaan; vroeg of laat moet u "koude telefoontjes" doen en nieuwe contactpersonen inschakelen, die zich buiten uw "comfortzone" van vrienden en familie bevinden.

Geloof me, zo moeilijk is dat niet. Een kennis of vriend die u vrij goed kent, kan "startklaar" worden, en dit zijn uw warmste prospecten. Mensen die u kent van op het werk, de fitness, de kleuterklas van uw kinderen, ouderverenigingen, de lokale vrouwenvoetbalploeg, uw school of de school van uw kinderen, of andere plaatsen waar u regelmatig komt, vormen uiterst goede prospecten om mee te beginnen.
Deze mensen zijn een rijke bron van potentiële toekomstige boekingen, en ze helpen ook uw zaak verder te plannen naar de toekomst toe. Zij kennen dan weer mensen die u niet kent, wat nieuwere en frissere potentiële contactpersonen oplevert. Zo ontstaan er vele toekomstige boekingsmogelijkheden voor u en uw bedrijf.

Wanneer u iemand nauwelijks kent, is uw eerste doel om deze persoon "warrn te maken" en haar de waarde van een leuke home party te leren waarderen, net als het plezier dat ze eraan kunnen beleven. Meestal moeten ze voor u persoonlijk warm worden, en gebruik hiervoor uw beste persoonlijkheids-en bedrijfsverkooptechnieken. Dat komt dat deze klanten, die u misschien maar één keer hebt ontmoet, uw koudste contactpersonen zijn. Deze nieuwe klanten binnenhalen vormen de grootste uitdaging. Misschien is het de nieuwe bediende die u pas hebt ontmoet in de kruidenierswinkel of de nieuwe mama die onlangs bij uw kleuterklasje kwam.

Geef hen uw visitekaartje, waarvan u er altijd een stuk of dertig binnen handbereik moet hebben. Ga naar een lokale drukker om ze te laten maken; Ze zijn ongelooflijk goedkoop. U moet er niet alleen voor zorgen dat mensen u graag mogen, maar dat ze GEK van uw enthousiasme over NOVAVIE en direct sales via home party's. Zorg er op zijn minst voor dat ze u en uw ideeën vertrouwen, dat is erg belangrijk, en dit is nodig voordat ze de idee aanvaarden om thuis een party voor u te geven. Ook hier weer vinden we u drie potentiële groepen terug:

1)            Hete prospect: staat te trappelen om te beginnen, "ik doe dit samen met u."
2)      Warme prospect: kan worden geïnspireerd, "Misschien doe ik dit binnenkort wel eens."

3)        Koude prospect: kan warm worden gemaakt, "Ik zal er later nog eens over nadenken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten