donderdag 21 november 2013

Vermijd Netwerk Marketing Fouten

Vermijd veel voorkomende Netwerk Marketing fouten door het  leren van de 7 hoofdzonden van netwerkmarketing.

Je bent net begonnen met een netwerk marketing bedrijf en bent enthousiast, wat is de volgende stap die u moet zetten? Om te beginnen zullen we u tonen wat u niet moet doen. Het beste advies dat we mensen die nieuw zijn in de netwerk marketing industrie kunnen geven is, beëindig uw opleiding en leer om de fouten te vermijden die zoveel netwerk marketeers voor u hebben gemaakt.  Om deze reden hebben we een lijst van veel voorkomende netwerk marketing fouten opgesteld - de 7 hoofdzonden van netwerkmarketing.

Netwerk Marketing Fout #1- uw Training niet voltooien
De meest voorkomende fout die gemaakt wordt door netwerk marketeers is wanneer ze proberen nieuwe leden te werven of producten te verkopen voordat ze hun eerste opleiding hebben voltooid en dientengevolge normaal gesproken weinig succes hebben. Uw opleiding is een absolute must als u succesvol in deze zaken wenst te worden. Het  meest belangrijke om te leren is hoe op de juiste manier te prospecteren,dit is waar zo veel nieuwkomers falen.


Netwerk Marketing Fout #2 - de benadering van een verkoper
De vraag die je jezelf zou moeten stellen voordat u begint met prospectie is bent u aan een netwerk marketing bedrijf begonnen om een verkoper te worden? Voor de meeste mensen is het antwoord waarschijnlijk neen, en er is een reële kans dat de mensen waarmee u uw bedrijf wil delen dat eveneens niet wensen te worden. Daarom raden we u aan om u niet voor te doen als een verkoper. Dit komt opnieuw neer op het leren van de juiste manier van prospecteren en zal worden besproken verderop in dit hoofdstuk.
Het is normaal dat u enthousiast was toen u uw bedrijf voor het eerst startte, maar probeer niet in de valkuil te trappen van een verkoper (of telemarketeer) te worden,  waar u al uw vrienden en familie gaat contacteren om hen te vertellen hoe mooi uw nieuwe bedrijf wel is en hoe dom ze wel zijn indien ze niet zouden meedoen.

Hoewel we u aanraden om deze mensen te benaderen omdat het een geweldige manier kan zijn om uw bedrijf te starten. De fout zit hem vooral  in de manier waarop u de business opportuniteit en de producten aan hen voorstelt. Nieuwe distributeurs die niet veel ervaring hebben, overweldigen  vaak hun prospecten met te veel informatie en oefenen druk hen uit om aan te sluiten bij hun bedrijf, normaal gesproken met weinig succes. Het is belangrijk te begrijpen dat enkel omdat mensen mogelijk uw vrienden zijn of  uw aanwezigheid op prijs stellen, dat dit niet betekent dat zij vertrouwen hebben in uw zakelijke beslissingen.

Daarom is het aanleren van een professionele aanpak voor de prospectie die u kan helpen te voorkomen dat u overkomt als stereotype verkoper van cruciaal belang en het zal uw kans op slagen verhogen.

Netwerk Marketing Fout #3 - uw Prospects smeken
Wij zijn geen kinderen meer, wanneer  u ernstig bent over het opbouwen van een netwerk marketing bedrijf, moet u uw netwerk marketing bedrijf serieus behandelen en een professioneel aanpakken. Wanneer u uw prospecten smeekt om toe te treden tot uw bedrijf, vermindert dat uw geloofwaardigheid en plaatst twijfels over het businessmodel in de geest van uw prospecten. Eindresultaat is dat uw prospect u niet serieus neemt en uw reputatie snel bergafwaarts gaat.

In netwerk marketing bent u uiteindelijk op zoek naar mensen die uw bedrijf samen met u opbouwen, dus de sleutel is om de juiste mensen te vinden en niet alleen diegenen die bereid zijn om mee te werken. Als iemand u afwijst, dan is dat hun probleem, ga verder en blijf zoeken naar de juiste mensen.

Netwerk Marketing Fout #4 - emotioneel gehecht geraken
Wanneer mensen voor het eerst deelnemen aan een netwerk marketing bedrijf hebben ze meestal een aantal mensen in het achterhoofd waarvan zij hopen dat zij zullen toetreden tot hun bedrijf. Hoewel deze prospecten misschien wel uw vrienden en familie zijn, is het toch belangrijk dat u professioneel blijft en niet emotioneel reageert op hun beslissing om al dan niet toe te treden tot uw bedrijf. Bedenk, het is niet omdat uw vrienden uw bedrijf leuk vinden, dat zij uw zakelijke beslissingen vertrouwen. Net zoals in elk ander bedrijf, wanneer u geen verkoop afsluit of een contract tekent, dan concentreert u zich op de volgende klant, in netwerkmarketing moet op dezelfde wijze handelen.

Beschouw prospecteren zoals het kopen van een huis, een slimme belegger weet dat hij niet emotioneel moet gehecht geraken aan de woningen die hij is gaan bekijken. Netwerkmarketing is niet anders, een slimme networker begrijpt dat hij niet moet gehecht geraken aan het antwoord van zijn prospect. Voor iedere persoon die niet geïnteresseerd is bent u een stap dichter bij het vinden van iemand die dat wel is.

Netwerk Marketing Fout #5 – het maken van valse beweringen
Maak nooit valse beweringen over uw producten of uw bedrijf, het zal u alleen maar komen achtervervolgen. Als u het antwoord niet weet op iets, laat uw prospect dan weten dat hij/zij werkelijk een goede vraag stelde en dat u voor hem/haar naar een antwoord zal zoeken. Wees niet bevreesd om desnoods het moederbedrijf op te bellen om aan de techniekers een antwoord te vragen. Valse beweringen kunnen zowel u als uw bedrijf in een heleboel problemen brengen.

Netwerk Marketing Fout #6 - slecht praten over anderen
Gebruik uw gezond verstand, hoewel netwerkmarketing soms concurrentieel kan lijken, heeft u er geen baat bij om slecht te praten over andere distributeurs of over een ander netwerk marketing bedrijf. Dit doet de reputatie van de industrie als geheel geen goed. De industrie zelf is ontworpen om een ondersteunend netwerk te worden, laat ons dat zo houden; er is meer dan genoeg geld en er zijn meer dan genoeg prospecten voor iedereen.

Netwerk Marketing Fout #7 - niet werken in uw bedrijf
Er is niets erger in netwerk marketing dan een inactieve downline. Zodra u deelneemt aan een netwerk marketing bedrijf moet u altijd een verbintenis aangaan met uw frontlinie distributeurs en u daaraan houden. Als u niet bereid bent om te streven naar uw succes, dan had u niet moeten toedtreden tot het bedrijf.

Ongeacht of het 2 weken of 2 jaar duurt, uw upline is er steeds er om u te ondersteunen. Indien iedereen in de industrie ten minste deze verbintenis zou aangaan, dan zou het niet lang duren voordat de meeste mensen een 6 cijfer jaarlijks inkomen zouden verdienen. Het probleem in netwerkmarketing treedt op wanneer nieuwe rekruten eenmaal of tweemaal een tegenslag te verwerken krijgen en opgeven.

Hoe vaak denk je dat je viel vooraleer je kon lopen? Verhinderde dat u om opnieuw proberen? Nee natuurlijk niet. De reden waarom je geslaagd bent in het leren om te lopen is dat u blijven proberen bent.

Diezelfde inzet in uw netwerk marketing bedrijf zal zorgen voor uw succes, je verdient het.

"Succes is het resultaat van perfectie, hard werken, leren van falen, loyaliteit en persistentie" - Colin Powell

Netwerk marketing is een relatief eenvoudige zaak, maar het plegen van één van de 7 hoofdzonden maakt het alleen moeilijker. Het beste dat u doen kunt wanneer u aan de slag gaat in netwerkmarketing is enige tijd in uw initiële opleiding te investeren om de juiste manier van prospecteren aan te leren. Oefening baart kunst.

Zodra u het gevoel heeft  dat u weet dat wat u doet, gebruik dan uw ervaren upline om u te helpen om uw eerste paar prospecten te benaderen met vertrouwen en ervaring en help vervolgens uw downline om hetzelfde te doen.
Als u zich schuldig maakt aan een van deze veel voorkomende netwerk marketing fouten, wanhoop dan niet, want de meeste netwerk marketeers zondigen hiertegen, iedereen maakt fouten. Stel vast wat je verkeerd deed en leer ervan.

Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten