Vermijd veel voorkomende Netwerk Marketing fouten door
het leren van de 7 hoofdzonden van
netwerkmarketing.
Je bent net begonnen met een netwerk marketing bedrijf en bent
enthousiast, wat is de volgende stap die u moet zetten? Om te beginnen zullen
we u tonen wat u niet moet doen. Het beste advies dat we mensen die nieuw zijn in
de netwerk marketing industrie kunnen geven is, beëindig uw opleiding en leer
om de fouten te vermijden die zoveel netwerk marketeers voor u hebben
gemaakt. Om deze reden hebben we een
lijst van veel voorkomende netwerk marketing fouten opgesteld - de 7
hoofdzonden van netwerkmarketing.
De meest voorkomende fout die gemaakt wordt door netwerk
marketeers is wanneer ze proberen nieuwe leden te werven of producten te
verkopen voordat ze hun eerste opleiding hebben voltooid en dientengevolge
normaal gesproken weinig succes hebben. Uw opleiding is een absolute must
als u succesvol in deze zaken wenst te worden. Het meest belangrijke om te leren is hoe op de
juiste manier te prospecteren,dit is waar zo veel nieuwkomers falen.
Netwerk Marketing Fout #2 - de benadering van een verkoper
De vraag die je jezelf zou moeten stellen voordat u begint met
prospectie is bent u aan een netwerk marketing bedrijf begonnen om een verkoper
te worden? Voor de meeste mensen is het antwoord waarschijnlijk neen, en er is
een reële kans dat de mensen waarmee u uw bedrijf wil delen dat eveneens niet
wensen te worden. Daarom raden we u aan om u niet voor te doen als een
verkoper. Dit komt opnieuw neer op het leren van de juiste manier van prospecteren
en zal worden besproken verderop in dit hoofdstuk.
Het is normaal dat u enthousiast was toen u uw bedrijf voor
het eerst startte, maar probeer niet in de valkuil te trappen van een
verkoper (of telemarketeer) te worden, waar
u al uw vrienden en familie gaat contacteren om hen te vertellen hoe mooi uw
nieuwe bedrijf wel is en hoe dom ze wel zijn indien ze niet zouden meedoen.
Hoewel we u aanraden om deze mensen te benaderen omdat het
een geweldige manier kan zijn om uw bedrijf te starten. De fout zit hem vooral in de manier waarop u de business
opportuniteit en de producten aan hen voorstelt. Nieuwe distributeurs die niet
veel ervaring hebben, overweldigen vaak
hun prospecten met te veel informatie en oefenen druk hen uit om aan te sluiten
bij hun bedrijf, normaal gesproken met weinig succes. Het is belangrijk te
begrijpen dat enkel omdat mensen mogelijk uw vrienden zijn of uw aanwezigheid op prijs stellen, dat dit
niet betekent dat zij vertrouwen hebben in uw zakelijke beslissingen.
Daarom is het aanleren van een professionele aanpak voor de prospectie die u kan helpen te voorkomen dat u overkomt als stereotype verkoper van cruciaal belang en het zal uw kans op slagen verhogen.
Netwerk Marketing Fout #3 - uw Prospects smeken
Daarom is het aanleren van een professionele aanpak voor de prospectie die u kan helpen te voorkomen dat u overkomt als stereotype verkoper van cruciaal belang en het zal uw kans op slagen verhogen.
Netwerk Marketing Fout #3 - uw Prospects smeken
Wij zijn geen kinderen meer, wanneer u ernstig bent over het opbouwen van een
netwerk marketing bedrijf, moet u uw netwerk marketing bedrijf serieus behandelen
en een professioneel aanpakken. Wanneer u uw prospecten smeekt om toe te treden tot uw
bedrijf, vermindert dat uw geloofwaardigheid en plaatst twijfels over het
businessmodel in de geest van uw prospecten. Eindresultaat is dat uw prospect u niet serieus neemt en uw reputatie snel
bergafwaarts gaat.
In netwerk marketing bent u uiteindelijk op zoek naar mensen
die uw bedrijf samen met u opbouwen, dus
de sleutel is om de juiste mensen te vinden en niet alleen diegenen die
bereid zijn om mee te werken. Als iemand u afwijst, dan is dat hun probleem, ga
verder en blijf zoeken naar de juiste mensen.
Netwerk Marketing Fout #4 - emotioneel gehecht geraken
Wanneer mensen voor het eerst deelnemen aan een netwerk
marketing bedrijf hebben ze meestal een aantal mensen in het achterhoofd waarvan
zij hopen dat zij zullen toetreden tot hun bedrijf. Hoewel deze prospecten
misschien wel uw vrienden en familie zijn, is het toch belangrijk dat u
professioneel blijft en niet emotioneel reageert op hun beslissing om al dan
niet toe te treden tot uw bedrijf. Bedenk, het is niet omdat uw vrienden uw
bedrijf leuk vinden, dat zij uw zakelijke beslissingen vertrouwen. Net zoals in
elk ander bedrijf, wanneer u geen verkoop afsluit of een contract tekent, dan
concentreert u zich op de volgende klant, in netwerkmarketing moet op dezelfde
wijze handelen.
Beschouw prospecteren zoals het kopen van een huis, een
slimme belegger weet dat hij niet emotioneel moet gehecht geraken aan de
woningen die hij is gaan bekijken. Netwerkmarketing is niet anders, een slimme
networker begrijpt dat hij niet moet gehecht geraken aan het antwoord van zijn
prospect. Voor iedere persoon die niet geïnteresseerd is bent u een stap
dichter bij het vinden van iemand die dat
wel is.
Netwerk Marketing Fout #5 – het maken van valse beweringen
Maak nooit valse beweringen over uw producten of uw bedrijf,
het zal u alleen maar komen achtervervolgen. Als u het antwoord niet weet op iets,
laat uw prospect dan weten dat hij/zij werkelijk een goede vraag stelde en dat u voor
hem/haar naar een antwoord zal zoeken. Wees niet bevreesd om desnoods het
moederbedrijf op te bellen om aan de techniekers een antwoord te vragen. Valse beweringen kunnen
zowel u als uw bedrijf in een heleboel problemen brengen.
Netwerk Marketing Fout #6 - slecht praten over anderen
Gebruik uw gezond verstand, hoewel netwerkmarketing soms concurrentieel
kan lijken, heeft u er geen baat bij om slecht te praten over andere
distributeurs of over een ander netwerk marketing bedrijf. Dit doet de reputatie van
de industrie als geheel geen goed. De industrie zelf is ontworpen om een
ondersteunend netwerk te worden, laat ons dat zo houden; er is meer dan genoeg
geld en er zijn meer dan genoeg prospecten voor iedereen.
Netwerk Marketing Fout #7 - niet werken in uw bedrijf
Er is niets erger in netwerk marketing dan een inactieve
downline. Zodra u deelneemt aan een netwerk marketing bedrijf moet u altijd een
verbintenis aangaan met uw frontlinie distributeurs en u daaraan houden. Als u
niet bereid bent om te streven naar uw succes, dan had u niet moeten toedtreden
tot het bedrijf.
Ongeacht of het 2 weken of 2 jaar duurt, uw upline is er steeds er om u te ondersteunen. Indien iedereen in de industrie ten minste deze verbintenis zou aangaan, dan zou het niet lang duren voordat de meeste mensen een 6 cijfer jaarlijks inkomen zouden verdienen. Het probleem in netwerkmarketing treedt op wanneer nieuwe rekruten eenmaal of tweemaal een tegenslag te verwerken krijgen en opgeven.
Ongeacht of het 2 weken of 2 jaar duurt, uw upline is er steeds er om u te ondersteunen. Indien iedereen in de industrie ten minste deze verbintenis zou aangaan, dan zou het niet lang duren voordat de meeste mensen een 6 cijfer jaarlijks inkomen zouden verdienen. Het probleem in netwerkmarketing treedt op wanneer nieuwe rekruten eenmaal of tweemaal een tegenslag te verwerken krijgen en opgeven.
Hoe vaak denk je dat je viel vooraleer je kon lopen?
Verhinderde dat u om opnieuw proberen? Nee natuurlijk niet. De reden waarom je
geslaagd bent in het leren om te lopen is dat u blijven proberen bent.
Diezelfde inzet in uw netwerk marketing bedrijf zal zorgen voor uw succes, je verdient het.
Diezelfde inzet in uw netwerk marketing bedrijf zal zorgen voor uw succes, je verdient het.
"Succes is het resultaat van perfectie, hard werken,
leren van falen, loyaliteit en persistentie" - Colin Powell
Netwerk marketing is een relatief eenvoudige zaak, maar het
plegen van één van de 7 hoofdzonden maakt het alleen moeilijker. Het beste dat
u doen kunt wanneer u aan de slag gaat in netwerkmarketing is enige tijd in uw
initiële opleiding te investeren om de juiste manier van prospecteren aan te
leren. Oefening baart kunst.
Zodra u het gevoel heeft dat u weet dat wat u doet, gebruik dan uw ervaren upline om u te helpen om uw eerste paar prospecten te benaderen met vertrouwen en ervaring en help vervolgens uw downline om hetzelfde te doen.
Zodra u het gevoel heeft dat u weet dat wat u doet, gebruik dan uw ervaren upline om u te helpen om uw eerste paar prospecten te benaderen met vertrouwen en ervaring en help vervolgens uw downline om hetzelfde te doen.
Als u zich schuldig maakt aan een van deze veel voorkomende netwerk
marketing fouten, wanhoop dan niet, want de meeste netwerk marketeers zondigen
hiertegen, iedereen maakt fouten. Stel vast wat je verkeerd deed en leer ervan.
Succes!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten