Netwerk Marketing, ook bekend als
Multi-Level Marketing (MLM) is een legitiem businessmodel dat gebruik maakt van
directe verkoop en relaties als een methode voor de verkoop van de
producten of diensten van een bedrijf.
In een typisch netwerk model, werken
afzonderlijke geassocieerde agenten (vaak aangeduid als distributeurs) onder
contract of handelen als een franchisenemer van de moedermaatschappij en worden
een commissie betaald op basis van het volume van de producten of diensten die
worden verkocht als gevolg van hun eigen inspanningen.
Om ten volle deze thuiswerk opportuniteit
te kunnen waarderen, raden we u om ernaar te kijken vanuit het perspectief van
zowel de onderneming, als die van de distributeur.
Waarom kiezen bedrijven om gebruik te maken
van het Netwerk Marketing distributiemodel?
Net als elk ander bedrijf dat goederen of
diensten verkoopt is het uiteindelijke doel van een Netwerk Marketing bedrijf om
te verkopen en haar klantenbestand uit te breiden.
In een traditioneel productiebedrijf dat producten verkoopt aan het grote
publiek zijn er normaal gesproken een grote hoeveelheid kosten in verband met
reclame en de verspreiding van hun product (dwz de tussenpersoon is
verantwoordelijk voor een groot deel van de kosten), voordat het vervolgens
verkocht wordt aan een kleinhandel die op zijn beurt weer een winstmarge
toevoegt.
In plaats van de traditionele methode van
productie en levering van hun producten te gebruiken, kiezen MLM bedrijven om
de tussenpersoon over te slaan, en direct
te verkopen aan de klant. Ze gebruiken hiervoor een mond-tot-mond benadering
voor het ontwikkelen van hun klantenbestand in tegenstelling tot een groot
reclamebudget en het geld dat normaal gesproken naar de tussenpersonen en naar reclame
zou gaan kan nu worden gebruikt om de distributeurs te belonen met een commissie omdat ze het
bedrijf helpen met het tot stand komen van de verkoop.
Er zijn een aantal redenen waarom veel
bedrijven nu kiezen voor dit steeds populairder wordende bedrijfsmodel. In de eerste plaats laat het jonge bedrijven toe om een
klantenbestand op te bouwen zonder het reclamebudget van hun concurrenten te moeten
uitgeven. In wezen biedt het de kleine bedrijven dezelfde mogelijkheden als hun
concurrerende internationale zwaargewichten. Het laat het bedrijf ook toe om
een directe relatie met hun klanten op te bouwen wat leidt tot een betere
klanttevredenheid en loyaliteit. Directe verkoop aan de klant en het omzeilen
van de tussenpersoon helpt ook de klant
geld te besparen (zonder afbreuk te doen aan kwaliteit), wat bovendien hun
producten aantrekkelijker maakt.
Wat maakt MLM aantrekkelijk voor iemand die
van thuis wil werken?
Er zijn een aantal voordelen aan een
netwerk marketing bedrijf, veel wordt in detail besproken in andere artikels in
deze blog. Het grootste voordeel om toetreding tot deze industrie is dat in
ruil voor lage risico-investeringen u het potentieel hebt om een aantrekkelijke
wederkerende vorm van inkomsten te creƫren terwijl u geniet van de vrije tijd en
een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van uw leven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten