woensdag 20 november 2013

Wat is Netwerk Marketing?

Netwerk Marketing, ook bekend als Multi-Level Marketing (MLM) is een legitiem businessmodel dat gebruik maakt van directe verkoop en relaties als een methode voor de verkoop van de producten of diensten van een bedrijf.

In een typisch netwerk model, werken afzonderlijke geassocieerde agenten (vaak aangeduid als distributeurs) onder contract of handelen als een franchisenemer van de moedermaatschappij en worden een commissie betaald op basis van het volume van de producten of diensten die worden verkocht als gevolg van hun eigen inspanningen.
Om ten volle deze thuiswerk opportuniteit te kunnen waarderen, raden we u om ernaar te kijken vanuit het perspectief van zowel de onderneming, als die van de distributeur.


Waarom kiezen bedrijven om gebruik te maken van het Netwerk Marketing distributiemodel?

Net als elk ander bedrijf dat goederen of diensten verkoopt is het uiteindelijke doel van een Netwerk Marketing bedrijf om te verkopen en haar klantenbestand uit te breiden. In een traditioneel productiebedrijf dat producten verkoopt aan het grote publiek zijn er normaal gesproken een grote hoeveelheid kosten in verband met reclame en de verspreiding van hun product (dwz de tussenpersoon is verantwoordelijk voor een groot deel van de kosten), voordat het vervolgens verkocht wordt aan een kleinhandel die op zijn beurt weer een winstmarge toevoegt.

In plaats van de traditionele methode van productie en levering van hun producten te gebruiken, kiezen MLM bedrijven om de tussenpersoon over te slaan, en direct te verkopen aan de klant. Ze gebruiken hiervoor een mond-tot-mond benadering voor het ontwikkelen van hun klantenbestand in tegenstelling tot een groot reclamebudget en het geld dat normaal gesproken naar de tussenpersonen en naar reclame zou gaan kan nu worden gebruikt om de distributeurs te belonen met een commissie omdat ze het bedrijf helpen met het tot stand komen van de verkoop.

Er zijn een aantal redenen waarom veel bedrijven nu kiezen voor dit steeds populairder wordende bedrijfsmodel. In de eerste plaats laat het jonge bedrijven toe om een klantenbestand op te bouwen zonder het reclamebudget van hun concurrenten te moeten uitgeven. In wezen biedt het de kleine bedrijven dezelfde mogelijkheden als hun concurrerende internationale zwaargewichten. Het laat het bedrijf ook toe om een directe relatie met hun klanten op te bouwen wat leidt tot een betere klanttevredenheid en loyaliteit. Directe verkoop aan de klant en het omzeilen van de tussenpersoon  helpt ook de klant geld te besparen (zonder afbreuk te doen aan kwaliteit), wat bovendien hun producten aantrekkelijker maakt.

Wat maakt MLM aantrekkelijk voor iemand die van thuis wil werken?

Er zijn een aantal voordelen aan een netwerk marketing bedrijf, veel wordt in detail besproken in andere artikels in deze blog. Het grootste voordeel om toetreding tot deze industrie is dat in ruil voor lage risico-investeringen u het potentieel hebt om een aantrekkelijke wederkerende vorm van inkomsten te creƫren terwijl u geniet van de vrije tijd en een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van uw leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten