donderdag 21 november 2013

Presenteer ik mijn product of mijn zakelijke opportuniteit?

Reeds Jaren vragen Netwerk Marketeers zich af: moet ik eerst mijn product of mijn zakelijke opportuniteit presenteren? En hoewel het antwoord zal variëren afhankelijk van wie je het vraagt, er is echt maar één juist antwoord – PRESENTEER EEN OPLOSSING.

Niemand kocht ooit een boor omdat ze een boor wilden, het is het gat in de muur dat ze willen. De boor biedt de oplossing. Ook, heel weinig mensen worden wakker en zeggen - "Hey, ik denk dat ik vandaag ga toetreden tot een netwerkmarketing bedrijf. Ik wil een MLM professional te zijn."

Wat ze wel zeggen is-"Ik ben mijn job beu; Ik ben mijn baas beu; Ik moet meer geld verdienen; Ik wil meer controle; Ik wil meer vrije tijd; enz."


Of, ze zijn op zoek naar een oplossing voor iets dat uw product biedt, dat is wat ze zoeken.

Uw doel is om te bepalen welke oplossing uw 'product' kan bieden en die oplossing tonen. Het "product", kan ofwel de zakelijke opportuniteit zijn wanneer ze op zoek zijn naar meer geld of een financiële oplossing. Of, het kan een product zijn van uw bedrijf, als uw prospect op zoek is naar een oplossing die kan worden opgelost door middel van uw producten.

Dit is waarom het definiëren van uw doelpubliek belangrijk is. Ja, iedereen kan een prospect zijn voor uw zakelijke opportuniteit, maar niet iedereen heeft interesse en dus waarom uw tijd verliezen met hen?

Uw belangrijkste doelstelling is om elke dag mensen te vinden die een behoefte hebben aan wat uw bedrijf hen kan bieden en dan die oplossing aan hen voor te stellen. Vanaf dan is het aan uw prospect om te beslissen of deze oplossing geschikt is voor hen.


Oplossingen bieden dat is wat je doet! En hoe meer oplossingen je kunt bieden hoe groter je inkomen zal worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten