En niet alleen klanten, maar vooral nieuwe distributeurs voor
uw eigen organisatie. Daar hangt uiteindelijk ook uw succes vanaf want alleen
een directe omzet aan producten is niet het primaire doel. Daar zou u dan een
(kostbare) marketing inspanning voor moeten leveren en dat is niet de bedoeling
van Network Marketing. Het gaat om het groeiende netwerk van gebruikende,
verkopende en wervende ondernemers.
U kunt kandidaten vinden onder uw familie, vrienden,
kennissen, buren, collega's, zakelijke contacten, etc. Dit is uw ¨warme¨ markt
die bestaat uit mensen die u al kennen en respecteren. Het is niet
nodig om die mensen te bestoken met uw verlangen om financieel onafhankelijk te
worden. U kunt ze binnen uw normale contacten kennis laten maken met de
producten en de Network Marketing formule.
Uw koude markt zijn mensen die u tegenkomt in uw dagelijkse
leven of mensen die u spontaan benadert omdat ze mogelijk interesse hebben voor
de producten en de marketing formule. Veel distributeurs hebben hun handen al vol
aan de warme markt maar het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel persoonlijke
contacten u regelmatig heeft. De network marketing activiteiten kunnen
bovendien een leuke context zijn om juist meer persoonlijk contacten op te
bouwen.
Deel producten uit (de sample dozen) en informeer of mensen
er baat bij hebben. Leg ze vervolgens uit hoe Network Marketing voor hen net zo
belangrijk kan zijn als voor uzelf. Nodig ze uit om - geheel vrijblijvend -
naar een presentatie te komen. Deze presentaties kunt u zelf organiseren of
degene die u geïntroduceerd heeft of degene daarboven zal die vaak al doen. Ook
kunt mensen meenemen naar onze bijeenkomsten in gans Vlaanderen. Hier spreken mensen met langere en kortere ervaring binnen de
organisatie en geven hun persoonlijke (en gevarieerde) visie op hoe het voor
hen werkt en hoe ze succesvol zijn geworden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten