zaterdag 28 december 2013

Wie zijn uw potentiële klanten?

En niet alleen klanten, maar vooral nieuwe distributeurs voor uw eigen organisatie. Daar hangt uiteindelijk ook uw succes vanaf want alleen een directe omzet aan producten is niet het primaire doel. Daar zou u dan een (kostbare) marketing inspanning voor moeten leveren en dat is niet de bedoeling van Network Marketing. Het gaat om het groeiende netwerk van gebruikende, verkopende en wervende ondernemers.

U kunt kandidaten vinden onder uw familie, vrienden, kennissen, buren, collega's, zakelijke contacten, etc. Dit is uw ¨warme¨ markt die bestaat uit mensen die u al kennen en respecteren. Het is niet nodig om die mensen te bestoken met uw verlangen om financieel onafhankelijk te worden. U kunt ze binnen uw normale contacten kennis laten maken met de producten en de Network Marketing formule.


Uw koude markt zijn mensen die u tegenkomt in uw dagelijkse leven of mensen die u spontaan benadert omdat ze mogelijk interesse hebben voor de producten en de marketing formule. Veel distributeurs hebben hun handen al vol aan de warme markt maar het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel persoonlijke contacten u regelmatig heeft. De network marketing activiteiten kunnen bovendien een leuke context zijn om juist meer persoonlijk contacten op te bouwen.


Deel producten uit (de sample dozen) en informeer of mensen er baat bij hebben. Leg ze vervolgens uit hoe Network Marketing voor hen net zo belangrijk kan zijn als voor uzelf. Nodig ze uit om - geheel vrijblijvend - naar een presentatie te komen. Deze presentaties kunt u zelf organiseren of degene die u geïntroduceerd heeft of degene daarboven zal die vaak al doen. Ook kunt mensen meenemen naar onze bijeenkomsten in gans Vlaanderen. Hier spreken mensen met langere en kortere ervaring binnen de organisatie en geven hun persoonlijke (en gevarieerde) visie op hoe het voor hen werkt en hoe ze succesvol zijn geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten